Scrisoare către Patriarh (Daniel Ciobotea)

Preafericite Patriarh Daniel,

Aflăm că în ziua de 30 septembrie 2011 aniversaţi 4 ani de când Dumnezeu v-a uns în funcţia de Patriarh al României şi al tuturor românilor. Suntem vreo 30 de milioane pe tot globul, dintre care vreo 12 milioane aproape uitaţi şi tăinuiţi. Vă cunosc flacăra divină care v-a dus spre mântuire. Împreună cu Fericirea Voastră şi Înalt Preasfinţintul Mitropolit al Banatului Nicolae Corneanu, în anul 1992 am înfiinţat Asociaţia Culturală Astra Română ca membrii fondatori. Tot în acele vremuri, împreună cu răposatul Eugen Todoran, rectorul Universităţii de Vest am facut o călătorie de lucru, împreună, la Oraviţa. Eu am fost în grupul Domnului Academician Păun Otiman; dar cel mai important lucru, pe care nu ştiu dacă îl ştiţi, este că am fost coleg de bancă din clasa a V-a a şcolii normale din Craiova cu tatăl Preafericirii Voastre – Alexe Ciobotea – din Gvardeniţa, judeţul Mehedinţi. Eu nu prea ştiam bine româneşte şi copiam după tatăl dumneavoastră la teză; iar la corectări Alexe spunea că el a copiat după mine, pentru că mă vedea slab, neînţolit şi fără un ban, aproape singur pe lume. Am menţinut prietenia până la bătrâneţe. Ca să pot ajunge la Bucureşti în 1937, am dormit cu Alexe sub un dud, la şcoala normală de la Craiova, când mi-a împrumutat carnetul lui de CFR cu reducere de 50% ca să pot ajunge la Ministerul Învăţământului. Alexe a venit şi a luat carnetul, mi-a dat câţva lei, iar eu am plecat la mine în sat, în Timoc, cu gândul de a deschide primele şcoli primare româneşti la fraţii români dinSerbiade răsărit. De aceea păstrez în sufletul meu icoana sfântă a unui prieten care s-a jerfit pentru mine şi pentru cauza românilor din sudul Dunării. Pronia Cerească a urmărit destinul fiecăruia şi vreau să vă informez că tot Vineri 30 septembrie sunt şi eu sărbătorit la Uniunea Scriitorilor din Timişoara, la împlinirea vârstei de 95 de ani, care mă aflu în rândurile Astrei Române în fiecare zi până când Dumnezeu îmi va găsi un loc mai prielnic de odihnă.

Cu gândul la Dumnezeu şi la prietenul meu-frate, Alexe, eu în calitate de muritor de rând, vă doresc din inimă să aveţi multă sănătate, răbdare şi fericire ca să păstoriţi cu sufletul dumneavoastră mare întregul neam românesc!

Secretar General al Astrei Române Timişoara

Cristea Sandu Timoc

Preşedinte de Onoare Executiv al Românilor din Timoc(Serbia şi Bulgaria)

 

Lasă un răspuns

